Bachelor- og masteroppgaver/master theses
Bachelor- og masteroppgaver av Steinerhøyskolens studenter.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Læreren, en sosial leder - Sosialt lederskap og dets innvirkning på relasjoner mellom elever
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Læreren, en sosial leder - Sosialt lederskap og dets innvirkning på relasjoner mellom elever
Bachelor
“Jeg liker ikke å lese” – Hvilke metodiske grep kan læreren iverksette for å fremme leselyst på steinerskolens ungdomstrinn?
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
“Jeg liker ikke å lese” – Hvilke metodiske grep kan læreren iverksette for å fremme leselyst på steinerskolens ungdomstrinn?
Bachelor
Arbeidets egenverdi - Arbeid for mennesker med utviklingshemning i lys av antroposofiske perspektiver
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Arbeidets egenverdi - Arbeid for mennesker med utviklingshemning i lys av antroposofiske perspektiver
Bachelor
Kan dere sette dere ned og høre på hva jeg sier? En undersøkelse om autoritet er noe man kan utvikle eller det er bare en egenskap noen har
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Kan dere sette dere ned og høre på hva jeg sier? En undersøkelse om autoritet er noe man kan utvikle eller det er bare en egenskap noen har
Bachelor
"jeg var der mer for det sosiale": Med faget som verktøy. Strikking valgfag, et praksisfellesskap.
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
"jeg var der mer for det sosiale": Med faget som verktøy. Strikking valgfag, et praksisfellesskap.
Master
"Deeper Learning in the Digital Age": A Case Study of Gurukulam and Waldorf Educational Approaches
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
"Deeper Learning in the Digital Age": A Case Study of Gurukulam and Waldorf Educational Approaches
Master
A Qualitative Research of "Pegagogical Well-being" in China: How do early childhood educators experience pedagogical well-being in cross-cultural collaborations in China?
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
A Qualitative Research of "Pegagogical Well-being" in China: How do early childhood educators experience pedagogical well-being in cross-cultural collaborations in China?
Master
Acquiring Basic Literacy and Numeracy: Make it tangible, personable, and personal
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Acquiring Basic Literacy and Numeracy: Make it tangible, personable, and personal
Master
"There is nothing left but the music": Experiences of Haltiotuminen (quiet exaltation) in the practice of music teachers
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
"There is nothing left but the music": Experiences of Haltiotuminen (quiet exaltation) in the practice of music teachers
Master
A Narrative Research into Lived Experiences of the Waldorf School College of Teachers Meeting as a Space for Collaborative Learning
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
A Narrative Research into Lived Experiences of the Waldorf School College of Teachers Meeting as a Space for Collaborative Learning
Master
Hvordan kan en gjennomgripende læringsopplevelse forsterkes ved å integrere kunstneriske tilnærminger i zoologisk naturfag for elever i 5. klasse på Steinerskolen?
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Hvordan kan en gjennomgripende læringsopplevelse forsterkes ved å integrere kunstneriske tilnærminger i zoologisk naturfag for elever i 5. klasse på Steinerskolen?
Bachelor
Hvilke forventninger har samtiden til uteskole? Hva ligger i begrepet og hva er den pedagogiske intensjonen med å drive uteskole?
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Hvilke forventninger har samtiden til uteskole? Hva ligger i begrepet og hva er den pedagogiske intensjonen med å drive uteskole?
Bachelor
Årstidsfester i Steinerbarnehagen. Et norsk perspektiv
Bachelor
Antroposofi. En utmaning i tiden
Master
Cultivating 21st century skills: A participatory action research of design thinking in Waldorf elementary classrooms
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Cultivating 21st century skills: A participatory action research of design thinking in Waldorf elementary classrooms
Master
I see you! School reports and yearly letters in Norwegian Waldorf schools
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
I see you! School reports and yearly letters in Norwegian Waldorf schools
Master
Imagination and creativity in early childhood education. Perspectives and practices in Waldorf kindergartens
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Imagination and creativity in early childhood education. Perspectives and practices in Waldorf kindergartens
Master
Fysisk miljø som pedagogisk ressurs i Steinerskolens førsteklasse
Master
The role of cleaning with regard to education in Waldorf Kindergarten
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
The role of cleaning with regard to education in Waldorf Kindergarten
Master
Foreldresamarbeid i steinerbarnehagen
Bachelor
Sang som pedagogisk verktøy i overgangssituasjoner
Bachelor
Voksnes autentisitet og barnets anerkjennelse
Bachelor
Vi må snakke mer om ettåringen
Bachelor
Hvordan kan steinerpedagogen sikre medvirkning i ringlek
Bachelor
Småbarns søvn i en steinerbarnehage
Bachelor
Muntlig formidling i steinerskolen
Bachelor
Matematikkundervisning på mellomtrinnet
Bachelor
Hjelp deg selv! En undersøkelse av sløydfagets identitet i et danningsperspektiv
Open as PDF
Åpne eksterne lenke
:
Hjelp deg selv! En undersøkelse av sløydfagets identitet i et danningsperspektiv
Bachelor
Trust the process, surrender the outcome. Diversity in education.
Master
Tradisjon og fornyelse i sangrepertoaret på barnetrinnet
Bachelor
Uteskole - en meningsfull undervisning med risiko for læring?
Master
Om begrepet «Rubicon» i steinerskolen.
Master