Master Theses
van Poelgeest, Sietske
A Narrative Research into Lived Experiences of the Waldorf School College of Teachers Meeting as a Space for Collaborative Learning
Tikkanen, Ruut
"There is nothing left but the music": Experiences of Haltiotuminen (quiet exaltation) in the practice of music teachers
Scholter, Gabriela
Acquiring Basic Literacy and Numeracy: Make it tangible, personable, and personal
Li, Shiyang
A Qualitative Research of "Pegagogical Well-being" in China: How do early childhood educators experience pedagogical well-being in cross-cultural collaborations in China?
Kuriakose, Elizabeth
"Deeper Learning in the Digital Age": A Case Study of Gurukulam and Waldorf Educational Approaches
Amundsen, Marianne
"jeg var der mer for det sosiale": Med faget som verktøy. Strikking valgfag, et praksisfellesskap.
Brodin, Lena
Antroposofi. En utmaning i tiden
Zhou, Yuehong
The role of cleaning with regard to education in Waldorf Kindergarten
Stabel, Vilde
Fysisk miljø som pedagogisk ressurs i Steinerskolens førsteklasse
Khalsa, Guru Amrit
Imagination and creativity in early childhood education. Perspectives and practices in Waldorf kindergartens
Alsos, Gry
I see you! School reports and yearly letters in Norwegian Waldorf schools
Ayoub, Elsy
Cultivating 21st century skills: A participatory action research of design thinking in Waldorf elementary classrooms
Winther, Josefin
Trust the process, surrender the outcome. Diversity in education.
Klyve, Hedvig Fon
Uteskole - en meningsfull undervisning med risiko for læring?
Bråthen, Line Tandberg
Om begrepet «Rubicon» i steinerskolen.
Torvin, Bendik
Learn to move, move to learn
Flemmen, Bjørnar Lothe
Det er ikke bare håndtrykket, vet du. Blikk på det gode møtet i døren.
Jedhamre, Mikael
An instrument with many strings. Education towards freedom as living concept in Steiner Waldorf schools
Rosenqvist, Ann-Charlotte
Att komma till en varm famn. Relationell pedagogik i klass ett
Blessitt, Nina
Årstidsbordet i steinerbarnehagen
Burke, Katharine Lillian
Restorying our connection to the natural world: Narrative research into teachers' ecological awareness
Razzaq, Nisa
Mindfulness i undervisning. En kvalitativ studie
Suhrke, Karen Helgaseth
Kunst som dialog - med naturen som forskningsarena. Om å forme og formes i møte med den andre
Upīte, Kristīne Marija
The long forgotten topic - the education of the will.
Skeie, Ingvild Thurmann-Nielsen
"Bakom berg og dype daler..." Hvordan kan eventyrstunden i steinerbarnehagen bidra til å fortrylle barnets verden?
Kruse, Søren
Lending a Hand to Special Needs Education
Bhandari, Puspa Khanal
Use of formative Assessment in public schools in Nepal
Kittelsen, Ida Marie
Hvordan forstå det transformative potensialet i det uforutsette?
D'Souza, Åsa Månsson
Läsupplevelser. Elevers upplevelser av läsning som inspiration för läsning i skolan
Slavik, Jan
Educational Rhythms at Waldorf School
Aouad, Jennifer
A complexity perspective on parent-teacher collaboration in special education institutions: Narratives from the field in Lebanon.
Aerts, Clara
The Breath of Time. Understanding and Mastering Time Qualities in Waldorf Early Childhood Settings.
Linden, Maria
Eurytmilärare reflekterar över sin undervisning i klass 7-9
Green, Johan
Berättande undervsining. Lyssnandes och blickarans samspråk
Sharma, Loka Nath
An exploration on inequality
Voto, Katarina Kaila de
Att skapa en eurytmiföreställning med gymnasie-elever på en waldorfskola
Soutolahti, Satu
Unelma vapaudesta
Balavoine, Dag
Et studentliv i overgangen fra ung til voksen
Subedi, Surya Prasad
Perspectives of teachers on disruptive behaviors of students in Norwegian Waldorf schools
Neuvonen, Kirsi
Experiences on peer observation
Selsfors, Helena
Som en spindel i ett intrikat nät
Gran, Marius Wahl
Tabula Rasa - Den svarte tavlens performative og unike materialitet
Hjelte-Björklund, Anita
Att göra en dygd av nödvändigheten
Barkved, Frode
Historieoppfatning og historieundervisning i Steinerskolen
Schreyeck, Nicole
Professional Care in Waldorf Nurseries
Beng, Deborah Seh
GUIDANCE COUNSELLING AND CAREER DEVELOPMENT IN CAMEROON: POST SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ EXPERIENCES.
Bårdseth, Anne-Marit
Hva er vitsen med eurytmi på ungdomstrinnet?
Ahlin, Bengt
Vilka erfarenheter och reflektioner har konstnärer och waldorflärare omkring de färgade rummens betydelse?
Hundsnes, Gry Storsve
Musikk som livsinnhold - livet som musikkinnhold
Mathisen, Turid
Ungdom som skapende aktører i et landartprosjekt -deres erfaringer i berøring med kunst og natur
Hoffmann, Vera
Annual Festivals in Waldorf Schools in multi-religious or non-Christian cultural Settings
Marstrander, Erik Greger
Steinerpedagogikk og reformpedagogikk
Tveten, Espen
Fra innsiden og ut
Thorjussen, Frode
Den musikalske rollemodell
Reistad, Ingrid Sofie
Når barn etterligner bevegelser
Adenusi, Tayo Paul
West African Pre-colonial Education: An Exploration of Perceptions through Narratives
Tun, Anthony
Taking a child out of Waldorf School
Stene, Morten
Hva står på spill i samspill? En kvalitativ studie av musikkundervisningen i Steinerskolen
Balavoine, Corinna
The Felicity of a Kitchen Table:
Erlandsen, Terje
Fra flat struktur til verdibasert ledelse
Resell, Helge
Organisasjon og ledelse i Steinerskolen
Code, Jonathan Michael
Three-In-One. Foundations for a theory of learning and teaching in Biodynamics
Simakova, Vera and Holm, Petter
The Trinal Method as a tool for social inclusion of persons with disabilities in Sverdlovsk region, Russia
Špodnjak, Marinka
Searching for the treasure of love: Parents' lived experience with Soulwork in parenting
Anderson, Fergus
Life in mind. The role of Steiner's symbolic picturing exercises in the development of imaginative cognition.
Kamineni, Manorama
Waldorf school and parent involvement in Sloka. The case of Hyderabad Waldorf School
Borge, Synnøve
«Se, vinden stryker meg i håret.» Språk og tilhørighet i levende læringsrom
Ifill, Oliver
Künstlerische Menschenkunde auf dem Schulungsweg von Sprachgestaltung und Schauspiel
Taskinen, Mikko
Pushing the boundaries! The role of the inner practising for the profession of the Steiner-Waldorf teacher
Härström, Kent
Hva innebærer den digitale samfunnsforandringen for skolen med fokus på Steinerskolen
Thaulow, Henrik
Formtegning som førbegrepslig tenkning
Ritter, Daniel
Lernschwierigkeiten bei Jungen. Einfluss von Bewegung und Bildschirmmedien
Schumacher, Johannes
Bærekraft i læring
Raunela, Eeva
“It tells me who I am and where I come from.” How to teach Finnish language and literature concentrating not only on language use but also on what language is?
Godager, Helge
Waldorf Educational Concepts Related to the Developing Child and (Neuro-) Biological Research
Hahn, German-Michael
To shape the future of forests. An activity-oriented ecological educational work with pupils
Mendoza, Ulrike Garrido
Das Denken in der Waldorfpädagogik
Battenberg, Uwe
Dimension des Unscheinbaren Naturstimmungen. Neun Schulungsskizzen für Maler von Rudolf Steiner. Eine Geschichte ihrer Aktualität
Marstrander Bové, Kari
Från ord till handlingskompetens. En verklighetsbaserad pedagogisk teori om lärande i hållbar utveckling
Ford, Charles LeRoy
Constructing the Novel: Teacher Education
Jensen, Rigmor Haugen
Logos og Babel. Et filosofisk grunnlag for språkundervisningen
Øyen, Geir
Nærvær i undervisningen. Et aksjonsforskningsprosjekt
Föller-Mancini, Axel
Fallanalysen zur methodischen Gestaltung pädagogischer Arbeitsbündnisse
Niinivirta, Markku
Pedagogical creativity in Waldorf Steiner teacher education. A study for Snellman College
Valøen, Gerd Eva
Veiledning sett i lys av musikalske begreper
Barane, Jorunn
Å bli til. Staden, dialogen og forteljinga
Patjas, Samuli
Hjärtats vanor. En studie om lärarens tysta väg
Sundt, Astrid Helga
Etterligningens rolle i utviklingen mot frihet. Speiling og tilpasning i menneskelig samspill